MENU

JABATAN PERBENDAHARAAN

Kami Komited untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada anda :-

KAUNTER BAYARAN

  • Menerima segala bayaran daripada orang ramai tidak melebihi 15 minit dengan syarat:-
    • Wang mencukupi
    • Dokumen yang diperlukan dibawa bersama

TUNTUTAN BAYARAN

  • Membuat pembayaran kepada pembekal dalam tempoh 14 hari dengan syarat :
    • Tuntutan lengkap
    • Dokumen sokongan lengkap

BAHAGIAN LETAK KERETA

  • Mengeluarkan Peringatan Makluman kepada pelanggan dalam tempoh 2 minit.
  • Mengeluarkan Resit Bayaran kepada pelanggan dalam tempoh 2 minit.
  • Borang pemohonan sewa petak bermusim dijawab dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh
    penerimaan.

JABATAN PERKHIDMATAN PERBANDARAN & PELESENAN

Kami Komited untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada anda :-

PENGURUSAN SISA PEPEJAL DAN KEBERSIHAN AWAM

  • Memastikan Pengurusan Sisa Pepejal dan Kebersihan Awam dijalankan oleh AFSB mengikut jadual.

Pengurusan Sisa Pepejal

a) Rumah kediaman : 3 kali seminggu

b) Premis perniagaan : Setiap hari

c) Tapak penjaja pasar malam : Selepas tamat aktiviti & pekan sehari

Pembersihan Longkang

a) Taman Perumahan : Sekali sebulan

b) Premis Perniagaan : Setiap hari

Pemotongan Rumput

a) Jalan Protokol / Bandar : Dua kali sebulan

b) Taman Perumahan : Sekali sebulan

Sapuan

a) Kawasan Bandar Lipis : Setiap hari

b) Padang Tengku : 6 kali seminggu

c) Benta : 6 kali seminggu

  • Aduan Pengurusan Sisa Pepejal dan Kebersihan Awam akan diambil tindakan dalam masa 3 hari
    bekerja.

  • Maklum balas aduan kepada pelanggan akan diberikan dalam masa 7 hari bekerja.

  • Membuat pemantauan kerja kepada AFSB di tapak pelupusan sampah sekali seminggu

KAWALAN VEKTOR

  • Kawalan Denggi (Fogging) akan dibuat dalam tempoh 24 jam selepas menerima laporan dari Pejabat
    Kesihatan Daerah.

KEBERSIHAN PREMIS MAKANAN

  • Pemeriksaan bersama Pejabat Kesihatan Daerah ke atas Premis-premis makanan akan dibuat 3
    bulan sekali.